KUNDEN

Erhvervshus Sjælland - Sparring til udvikling eller opstart af din virksomhed

Erhvervshus Sjælland er sat i verden for at hjælpe virksomheder og iværksættere i Region Sjælland med udvikling og vækst.

De hjælper dig ganske gratis, med at få individuel, uvildig og fagligt relevant sparring med deres dygtige konsulenter og fokuserer på at hjælpe alle små og mellemstore virksomheder i de 17 kommuner i region Sjælland.

Få tilskud til udvikling

Har du brug for rådgivning, kan Erhvervshus Sjælland hjælpe dig med at finde den rigtige private rådgiver, og de kan ofte også hjælpe med at betale op til 50 pct. af din regning til privat rådgivning.

UDFORDRINGEN

Anskaf kvalificerede leads til digitale tilskudsprojekter

Erhvervshus Sjælland tilbyder en lang række ydelser for SMV segmentet på Sjælland, men søgte den direkte kontakt til kvalificerede virksomheder i regionen. Ud fra et løbende behov om at etablere denne kontakt, var det ligeledes vigtigt at kommunikere budskaber omkring internationalisering, digitalisering og støttemidler.

Ydermere var kvalificeringen af virksomhederne, særligt en udfordring, da der var specifikke krav til hvilke virksomheder som Erhvervshus Sjælland kunne tilbyde deres ydelser til. Medievalg, budget, kreativer var overvejelser, samt metode til netop at anskaffe sig disse leads.

LØSNINGEN

Digital lead generering med "digitale gulerødder"

Mulighederne for at arbejde med digital lead generering på nutidens platforme er ret god og gav Erhvervshus Sjælland en direkte kontakt til hvert lead, samt forenede marketingsindsatsen, med deres erhvervskonsulenters arbejde.

Etablering af en lead genereringsproces, involverede bl.a. brug af Facebook Lead Ads, LinkedIn Lead Gen Ads, samt automatisering via connector tjenesten Integromat.

Leads blev tiltrukket til kampagnen via bl.a. Facebook og LinkedIn, ud fra tanken om at give dem information omkring et muligt tilskudsprojekt i PDF format. For at undgå problemer med leverancer via email og mulige SPAM udfordringer, blev der henvist til ehsj.dk med et link til hver PDF.

Efterfølgende blev leads håndtere dagligt, for at sikre en hurtig opfølgning.

STRATEGISK

  • B2B Lead Gen framework (“Digitale gulerødder”)
  • Målgruppeafdækning og analyse af virksomhedsadfærd på digitale platforme

TAKTISK

  • Budgetplanlægning/prioritering
  • Kampagneplanlægning
  • Kanalvalg og prioritering

OPERATIONELT

  • Opsætning af digitale kampagner (Facebook og LinkedIn)
  • Automatisering via Integromat

Thomas Jacobsen, Forretningsudvikler og projektleder

“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla in mi nibh. Vivamus nibh urna, vulputate eget turpis ac, efficitur aliquet tellus.

Andre cases

Racehall

Digitalisering af verdens største indendørs gokart bane

KENMAY

Digitalisering og tiltrækning af medlemmer til erhvervsnetværk

Erhvervshus Sjælland

Vækst af virksomhedskandidater til digitaliseringsprojekter

Vil du høre mere?

Send mig en e-mail eller
connect med mig på LinkedIn

Kontakt mig